Prezent na Święta :)

Witajcie :)

Święta tuż, tuż, pomyślałam więc aby uszyć coś specjalnego, coś odpowiedniego właśnie na Święta, może jakieś wyjście, ale w żadnym przypadku do pracy !
Przypomniałam sobie, że coś na mnie nieustająco czeka na półce i znikąd nie może się doczekać litości :))) Dzianinę, którą Wam dziś prezentuję nabyłam dwa lata temu, mam jeszcze żakard chyba mniej więcej z tamtego okresu, także odpowiedni na ten czas. Żakiet i spódniczkę z tego żakardu mam w najbliższych planach, natomiast połyskującą dzianinę już (sic!) przeistoczyłam w sukienkę :)

fot. Żona*

Sukienkę uszyłam z wykroju nr 104b Burdy 11/2015. Jest to fason dla niższych wzrostem pań, ale i tak musiałam trochę poszerzyć ją w pasie. Poza tym bez zmian. Szyło mi się szybko, jedynie przy dekoracyjnej plisie przy szyi trochę czasu zajęło mi ułożenie zakładek i ich przeszycie, gdyż dzianina ta jest dosyć mięsista i zrobiło się grubo ...  Sam szpic plisy musiałam później już ręcznie doszyć do przodu. Więcej czasu zajęło mi odrysowanie części wykroju i ich przypięcie do materiału. Szyłam płytkim ściegiem zygzakowym, momentami korzystałam z overlock'a.
W sumie wykrój sprawdził się, zasługuje na powtórkę z innej dzianiny :)

Żródło: Burda 11/2015 nr 104 B

Dzianinę nabyłam w sklepie alfatex.de i chyba to był oryginalny materiał choć nie jestem pewna, gdyż wyświetla mi się przy niej inny model niż ten z którego skorzystałam. Zdjęcia niestety nie oddają rzeczywistego koloru dzianiny, jest ciemnobrązowa, ma złoty odcień z czerwonym i fioletem:



Sukienka jest super wygodna (za co kochamy dzianiny :), myślę, że w najbliższym czasie zakumpluję się z nią :)

Pozdrawiam Was serdecznie :)
Ada


fot. Żona*
fot. Żona*
fot. Żona*
fot. Żona*
fot. Żona*
fot. Żona*
fot. Żona*

* Żona to pseudonim mojego Małżonka

10 komentarzy:

  1. Ale piękna, prawdziwa świąteczna sukienka, już ją masz i wyszło super. Szyłam z tej formy bluzkę i jestem bardzo zadowolona ale sukienka podoba mi się jeszcze bardziej, materiał tez typowo świąteczny i można powiedzieć,że na sylwestra tez pasuje. Wyglądasz pięknie w tej sukience ale to zasługa tez wspaniałej figury. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetta, Dziękuję Ci pięknie :) Widziałam Twoją śliczna bluzkę i to mnie utwierdziło w przekonaniu, że warto :) W sumie to sukienka szybka do uszycia, zajęło mi to ok 6 godzin. Tylko musi być odpowiednia dzianina i figura, gdyż fason mało wybacza... U Ciebie nie ma z tym żadnego problemu, a ja staram się jak mogę :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Wspaniała sukienka! Wykrój też bardzo ładny:) Wybór dzianiny tutaj jest na plus, bardzo ładnie się sukienka dopasowuje do figury:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, masz rację, ten mięsisty dżersej działa tu na plus, tylko (sic!) trzeba dbać o figurę :) W najbliższym czasie nie będzie to łatwe, u mnie w domu już są przedświąteczne, próbne wypieki :) Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Sukienka bardzo ładna, świetnie się na tobie prezentuje ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata, dziękuję ślicznie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękna sukienka! Bardzo elegancka! Podoba mi się jej długość, kołnierz i wolant uzupełniają się idealnie, a materiał dodaje szyku. Świetnie leży, świetnie w niej wyglądasz i jestem pewna, że wiele pań będzie na nią patrzyło pożądliwym okiem:).
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, Dziękuję pięknie :) Z tą długością to się trochę zastanawiałam, czy jej nie skrócić tak aby była zaraz za kolano, ale jak piszesz, że długość jest jej atutem to zostawiam :) Cieszą mnie szczególnie takie uszytki, gdzie wszystkie elementy się uzupełniają i nie mam żadnego 'ale' :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Bardzo ładna sukienka :) Faktycznie dzianina idealnie dobrana do charakteru sukienki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci :) Rzeczywiście dzianina sprawdziła się, byle tak częściej :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń